Gezondheid

Hoe werkt oogbewegingen?

EMDR Nijmegen

Emotionele wonden kunnen niet voor altijd worden gesloten. Ze spoelen weg nadat de traumatische gebeurtenis is opgelost. Als ze eenmaal zijn opgelost, kunnen ze reststress veroorzaken en/of dienen als trigger voor bepaalde invaliderende aandoeningen. Daarom is blijvende genezing en een terugkeer naar een gewenste toestand noodzakelijk om de noodzakelijke stappen te voltooien om uit de voorafgaande levenssituatie te stappen.

Hoe helpt Eye Movement Desensitization and Reprocessing bij het verlichten van de posttraumatische spanning?

Het is een feit dat pogingen om onaangename gebeurtenissen te vermijden of onaangename ervaringen te voltooien, vaak een steeds groter ongemak veroorzaken. Extreme reacties waar de patiënt over het algemeen niet op voorbereid is kunnen het individu dwingen tot fysiek handelen. Beoefenaars van Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) zijn zich terdege bewust van dit feit, dat de basis vormt van Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR). Met conventionele behandelingsmethoden wordt de patiënt vaak gedwongen om een ongemakkelijke en vaak gevaarlijke reactie op deze ongewenste en pijnlijke behandelingen te tolereren.

Met Eye Movement Desensitization and Reprocessing, begint de patiënt aan de therapie. Onmiddellijk gevolgd door aërobe oefening, ervaart de patiënt een oefening-geïnduceerde toestand van zuurstofdepletie en energiedepletie. Tijdens de aërobe oefening moet het lichaam zijn verbruik van opgeslagen zuurstof opvoeren. Cognitieve en neurale paden worden geactiveerd en een verhoogde functie wordt bereikt. Hierna zal het lichaam de eliminatieprocessen die sinds de traumatische gebeurtenis hebben plaatsgevonden, normaal gesproken stopzetten.

Na een aantal behandelingen leren het lichaam en de weefsels om deze ongewenste processen niet meer uit te voeren. Dit omvat ook het vermijden van pijnlijke spierkrampen die metigo gepaard gaan. Verder bewijs toont aan dat het lichaam significante veranderingen en verbeteringen kan aanbrengen in de posttraumatische myofasciale release oorsprong.

Bij het proberen van Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR), is het belangrijk dat u de vier belangrijkste elementen van EMDR begrijpt.

1. ressie- in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, houdt EMDR niet de onderdrukking van symptomen in. Integendeel, er vindt een uitsplitsing plaats van wat het betekent om een persoon te zijn. Bij traditionele clinici is het soms gemakkelijker om symptomen te onderdrukken en ze te bekijken door de context van het werk. Maar we weten allemaal dat er gevallen zijn waarin we impulsief kunnen handelen, waarvoor robuuste mentale chemicaliën nodig zijn. We handelen impulsief in tijden van gevaar, en in die gevallen kunnen we onze gedachteprocessen niet echt controleren. Met oogbewegingsdesensitisatie en -herprogrammering (EMDR) kunnen we daadwerkelijk veranderingen aanbrengen die blijvend zijn.

2. Focus en stel doelen – Bij traditionele psychotherapie worden doelen meestal 400-800 uur voor de behandeling gesteld. Met Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR), moet je doelen stellen voor of onmiddellijk na de bedreiging of het trauma heeft plaatsgevonden. Het is belangrijk om duidelijke doelen te stellen voor de toekomst, zelfs wanneer er gemasseerd wordt. In feite zou u Animal de kracht van uw doelen stellen moeten verdubbelen. Het is moeilijk om te onthouden om doelen te stellen voor een goed uitgevoerde taak als je bang bent voor wat je kunt ervaren nadat het doel is bereikt. Dus, neem hier doelen op zoals “Ik train gemakkelijk,” of “Ik ben een teamspeler,” of “Ik ben een goede hulpverlener,” of “Ik heb er vertrouwen in dat ik alles kan overleven,” of “Ik ben snel en accuraat als dingen chaotisch zijn.” Maak je doelen aanwezig om te controleren en te verbeteren. Maak een haalbaar doel, zodat je je vooruitgang kunt controleren.

3. bomen planten – Als je je eenmaal goed begint te voelen na je EMDR-sessies, rust dan niet op de lauweren van het verleden. Begin na te denken over de nieuwe mogelijkheden die je nu hebt. Welke acties kunt u vandaag ondernemen om uw kans op het verkrijgen van een optimale gezondheid en het verlichten van de symptomen van uw aandoening te verbeteren? In plaats van na te denken over waar u denkt dat uw leven heen zal gaan, denk na over waar u werkelijk wilt zijn.Vaak zal een ziekte of aandoening de persoon aanzetten om zijn hele leven te veranderen om de genezing aan te passen. Zodra de persoon “genezen” is van de aandoening, zal de persoon zijn nieuwe zelf moeten onderhouden en bereid moeten zijn om verantwoordelijk te zijn om aan zijn eigen kant te staan. Gezond zijn betekent niet dat men zijn toevlucht moet nemen tot drugs of afhankelijk moet zijn van anderen. Gezond zijn betekent dat men zich geleidelijk moet losmaken van degenen die als ongezond worden beschouwd.

4. Manieren van aanraken – Het is natuurlijk voor ons om lichamelijke handelingen te beginnen kort nadat we wakker zijn geworden. Bedank uw lichaam voor de energie en het initiatief dat het u heeft gegeven door u toe te staan uit bed te komen en te gaan lopen, naar de keuken te gaan, de was te doen, en zelfs een blokje om te lopen. We vergeten vaak dat het grijpen van de fysieke acties bij het eerste teken van een positieve reactie en het houden van die energie voor ongeveer zes uur, waarna het lichaam normaal gesproken zou vernieuwen de inspanning.

Lees meer:
Psycholoog Nijmegen
Relatietherapie Nijmegen